Gotovo da ne postoji osoba koju interesuju trkački automobili, a da nije upoznata sa modelima čuvene italijanske marke Alfa Romeo.

Prema podacima koji su dostupni, krajem juna meseca 1910. godine je zvanično osnovana ova kompanija, a njena preteča je bila SIDE, koja je otvorena samo četiri godine ranije. Ipak, kako firma nije naročito dobro poslovala, osnovana je kompanija čiji je prvobitni naziv bio A. L. F. A., a što je zapravo akronim od italijanskih reči Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Iste godine je čuveni dizajner Đuzepe Merosi osmislio 24 HP, što je model koji se proslavio u tada dobro poznatoj trci Targa Florio.
Image title

Došlo je do još jedne promene u upravljanju ovom kompanijom, tako da 1915. ona počinje da postoji pod današnjim nazivom. Tačnije, kompaniju Alfa Romeo je tada zvanično preuzeo Nikola Romeo, a interesantno je reći da je ona fokus proizvodnje usmerila ka vojnim potrebama.

Samo pet godina nakon preuzimanja, ova kompanija je lanisirala i čuveni model Torpedo 20 - 30 HP. Zahvaljujući činjenici da je tadašnji vlasnik primarnu proizvodnju usmerio na potrebe italijanske vojske, ali i one koja je ulazila u sastav Alijanse, ova firma je prvenstveno proizvodila municiju i motore, koji su bili namenjeni avionima, ali isto tako i kompresore, te mnoge druge elemente koji su za vojsku bili važni.

Nakon završetka rata je firma Alfa Romeo nastavila sa radom, ali je primarno proizvodila železničke vagone, a u to doba se nije naročito mnogo razmišljalo o nastavku proizvodnje automobila, mada postoje podaci i da je 1915. godine ostalo proizvedenih delova za nešto više od stotinu automobila. Pomenuti model (Torpedo 20 - 30 HP), kao i njegov prethodnik je doživeo uspeh na različitim takmičenjima, a glavni dizajner u to doba je takođe bio Đuzepe Merosi. S obzirom na to da je nastavljena proizvodnja automobila, pored trkačkih, se izrađuju i klasični putnički automobili.

Samo tri godine nakon toga, Enco Ferari, koji je tada vozio za kompaniju Alfa Romeo, insistira da glavni dizajner ne bude više Merosi, već Vitorio Jano. A upravo je on zaslužan za izradu modela P 2 Grand Prime, sa kojim je i uspešno ovojena prva titula svetskog šampiona za Gran pri automobile.

Što se tiče putničkog programa, ovaj čuveni proizvođač automobila je u to doba usmerio proizvodnju najpre na četvorocilindrične motore, a svakako su postojali i modeli koji su imali 6, ali i 8 cilindara. Upravo zahvaljujući kvalitetnom dizajnu motora, svi ti automobili su počeli da važe za izuzetno snažne, ali i izdržljive.

U kasnijem periodu, Alfa Romeo isključivo postaje državna kompanija, a krajem 90 - ih godina prošloga veka je postala član grupacije Fiat. Tek nedavno, a tačnije početkom 2007. godine ona počinje da postoji pod nazivom Alfa Romeo Automobili AD.

Uzevši u obzir da se radi o izuzetno kvalitetnim automobilima, to je i dovoljno da se shvati zbog čega je vrlo lako dostupan i otkup automobila Alfa Romeo i to po izuzetno pristupačnim uslovima.

Podeli ovu stranicu