Kako pokazuju dostupni podaci, jedina fabrika automobila koja je poslovala van granica Sjedinjenih Američkih Država, a koja je bila usmerena na masovnu proizvodnju jeftinijih i manjih automobila, bila je fabrika Citroen, čije jesedište bilo smešteno u prestonicu Francuske.
Osnovao ju je Andre Sitroen 1919. godine, poreklom Poljak. Neposredno pre toga je, 1912. godine osnovao i fabriku koja je bila specijalizovana za izradu zupčanika od drveta, poznatih kao ševron. Upravo iz tog perioda i datira logo koji je pretrpeo nekoliko promena, a poznat je i danas.
U doba Prvog svetskog rata je ova fabrika bila primarno usmerena na proizvodnju municije i oružja za vojsku, a od 1919. godine je fokus usmeren na proizvodnju automobila. Smatra se da je osnivač inspiraciju za vozila pronalazio u radu američkog proizvođača, Henrija Forda, čiju je fabriku prethodno imao prilike da poseti.
Zanimljivo je da je Citroen tip A, ne samo prvo vozilo koje je proizvedeno u okviru ove fabrike, već i prvo koje je dozvoljavalo mogućnost mušterijama da izaberu koja karoserija će biti korišćena, kao i koji će rezervni točkovi biti dostupni. Motor od 1326 kubika je bio četvorocilindrični, a vozilo je karakterisala naročito pristupačna cena. Iako je ovaj model mogao da razvije brzinu tek od 65 km/h, čini se da su se mnogi opredeljivali upravo za njega, a primarno zbog naročito povoljne cene za te uslove, tako da je prodato preko 2 500 automobila, da bi već tokom naredne godine taj broj bio čak deset puta veći.
Automobil Citroen tip C je lansiran već 1921. godine, a nakon 4 godine je izašao model B 12, dok je 1927. godine kreiran model poznat kao B 1. Kasnije su zvanično prezentovani i modeli C 4 i C 6. Prvi model automobila koji je imao motor sa 6 cilindara je bio Citroen C 6, a interesantno je reći da je bila reč o modelu koji je išao znatno brže od svojih prethodnika, jer je mogao da dostigne brzinu od čak 100 kilometara na sat.
Kako bi dokazali da je reč o izuzetno kvalitetnim i nadasve izdržiljivim atomobilima, vlasnici ove fabrike su posebnu pažnju obraćali na marketing. U tu svrhu su, pored ostalog koristili i avione, koji su različite reklamne poruke vezano za fabriku Citroen ispisivali na nebu, ali su i, na primer učinili da čuvena građevina u Parizu, Ajfelov toranj bude ukrašena nazivom ove kompanije, kako bi što više ljudi čulo za nju. Takođe su automobili ove marke bili uključeni u specijalizovane trke izdržljivosti, koje su se u to doba odvijale na teritoriji kako Afrike i Azije, tako i Severne Amerike, što je sve zajedno doprinelo da pomenuta kompanija doživi ekspanziju i uspeh.
Nažalost, svetska ekonomska situacija je dovela da pada proizvodnje, pa 1935. godine, čak 60 procenata akcija kompanije Citroen bivaju preuzete od strane firme Mišelin, koja se bavila proizvodnjom guma. Upravo u to vreme je lansiran i, sada već dobro poznati model Traksion Avant, koji je poznat po tome što je i prvi automobil koji je imao prednji pogon, a koji je proizvođen za široke narodne mase.
Na samom početku Drugog svetskog rata, kao i u mnogim drugim fabrikama toga doba, prekida se proizvodnja, a fabrika biva prilično oštećena. Ipak, samo 4 godine kasnije Citroen počinje da montira ranije izrađene modele automobila.
Već 1948. godine je zvanično prezentovan Citroen 2 CV, to jest svima dobro poznati Spaček, čija je prodaja počela već početkom naredne godine. Osnovna karakteristika ovog modela je bila pristupačna cena i prilično kvalitetan motor, a njegova proizvodnja je, nažalost prestala 1990. godine.
Model automobila poznat kao Citroen DS ili, nadaleko čuvena Ajkula je lansiran 1955. godine. Pored automatskog kvačila i servo volana, pomenuti model je imao i specijalne, hidraulične amortizere, kao i četvorocilindrični motor. Sve do 1975. godine se ovaj automobil proizvodio, a kako tada, tako i danas važi za jedan od izuzetno prefinjenih modela automobila marke Citroen.
Zvanično je 1976. godine formirana grupacija pod nazivom PSA Pežo Citroen, budući da je kompanija Pežo otkupila blizu 90 procenata akcija. Ono što je i dan danas zajedničko i fabrici Pežo i Citroen jeste proizvodnja, dok se marketinške i prodajne aktivnosti odvijaju odvojeno.
Sa ciljem da svima koji su zainteresovani omogući da dobiju odličnu nadoknadu za otkup automobila Citroen, mnogobrojne specijalizovane kompanije se upravo na tu oblast fokusiraju.