Nekada se relativno često moglo čuti da je kompanija Dacia lansirala vozila koja nisu bila naročito kvalitetna, ali činjenica da je od kraja dvadesetog veka ona ispostava čuvene kompanije automobila „Reno” je sasvim sigurno imala uticaja i na poboljšanje kvaliteta njenih proizvoda.
Istorijski podaci pokazuju da je sama kompanija osnovana u rumunskom gradu Mioveni, 1966. godine i vanično je nosila naziv “Automobile Dacia S.A.” i u svom poslovanju je imala i uspona i padova. Samo dve godine posle zvaničnog osnivanja u ovom gradu je izgrađena i celokupna fabrika, a upravo tu se počela proizvodnja modela broj 12 marke Reno i to po važećoj licenci ovog francuskog automobilskog giganta.
Upravo zahvaljujući dobijanju licence, kompanija Dacia proizvodi i model automobila 1 100, koji je zapravo nešto izmenjena verzija modela Reno 8. Godinu dana pošto je zvanično otvorena, dakle 1967. godine, ova fabrika zvanično je lansirala i model Dacia 1 300, koji je prezentovan na sajmu automobila u Rumuniji i u glavnom gradu Francuske.
Interesantno bi bilo reći i to da je ova kompanija proizvodila model Dacia 1301 Lux super, a da je to automobil koji su isključivo koristili članovi tadašnje komunističke partije, koji su u njoj bili zaposleni na višim pozicijama.
Kasnije, odnosno početkom sedamdesetih godina prošloga veka je lansirano i sanitetsko vozilo Dacia 1 300 S, kao i model Dacia 1 302 - pick up. Tada je prezentovana i verzija prethodno pomenutog modela, pa je u opticaju bio model kako Dacia 1 300 Break, tako i Dacia 1 300 F.
Gotovo u isto vreme je ova firma proizvodila i poznati model D 6, koji je rađen po ugledu na Renault model automobila Estafette. Model Dacia Denem je zapravo jedna od verzija modela 1310, a radi se o automobilu koji je bio namenjen za tržište Velike Britanije.
Iako je ova firma nastojala da dizajn svojih modela neprekidno unapređuje, što zbog sticaja okolnosti, što zbog nedostatka materijalnih sredstava, mnogi od njih nisu dati u proizvodnju.
U toku osamdesetih godina prošloga veka bivaju lansirani mnogi novi modeli koji su zabeležili naročit uspeh, a i njih su primarno koristili članovi već pomenutee komunističke partije. Na teritoriji Rumunije se u to doba najviše vozio model Dacia 1 300, odnosno Dacia 1310, a devedesetih godina dvadesetog veka je zvanično predstavljen i model Dacia 1320, koji je i doveo do pojavljivanja jednog od možda najpoznatijih modela ove kompanije, sa oznakom 1325 liberta. Taj model automobila se proizvodio gotovo do kraja dvadesetog veka, a Dacia Nova je prezentovana u 2 verzije, 1994. godine, ali ti automobili nisu postigli naročit uspeh.
S obzirom na to da je 1998. godine ova kompanija zvanično proslavljala tridesetogodišnjicu rada, simbolično je upravo na dan kada je fabrika osnovana proizveden dvamilioniti automobil.
Svakako je nastavljena uspešna saradnja sa francuskim proizvođačem automobila “Reno”, a 1999. godine je ta firma kupljena od strane rumunske kompanije Dacia. Tek godinu dana nakon toga je zvanično predstavljen i model Supernova, koji se smatra naslednikom automobila Dacia Nova. Zapravo je osnovna izmena primetna u dizajnu, ali je svega tri godine posle lansiranja zamenjen modelom Dacia Solenza, koji se od 2005. godine više ne proizvodi.
Često se i na teritoriji Rumunije i mnogih drugih zemalja širom sveta vrši otkup automobila Dacia, a cene su za starije modele prilično visoke, jer oni važe za vrlo atraktivne.
Danas su dostupni i mnogi drugi modeli, kao na primer Dacia Sandero i Dacia Logan, zatim Dacia Doker, te Dacia Daster i Lodži.
Vršimo otkup automobila Dacia. Pozovite nas!