Osnovni moto koji je Chung Ju - yunga, osnivač kompanije Hyundai koristio, jeste da je vreme novac. Ovog automobilskog giganta je osnovao, praktično rečeno 1940. godine, kada je započeo posao u jednom, omanjem servisu automobila. Budući da se rukovodio ovom krilaticom, on je poslove obavljao u izuzetno kratkom roku, pa se broj mušterija koje su naročito bile zadovoljne takvim pristupom neprekidno i uvećavao.
Nekako su i političke prilike tada bile povoljne, a u smislu da su Sjedinjene Američke Države nastojale da Koreji, u čijoj prestonici Seulu se i nalazio ovaj servis, pomognu kako bi uspela da zemlju oslobodi od japanske vlasti, pa su upravo stanovnice Amerike i bili mahom njegove mušterije, te je to značajno doprinelo uspehu ovog čoveka.
Naziv po kome je kompanija danas poznata u celom svetu je upotrebljen zvanično prvi put odmah po završetku Drugog svetskog rata, tačnije 1946. godine, a već godinu dana kasnije je osnovana firma Hyundai Engineering and Constructing. Pomenuta kompanija je bila fokusirana na građevinsku industriju, pa se upravo trenutak njenog osnivanja i smatra zvaničnim početkom postojanja grupacije Hyundai.
Kako je pomenuto preduzeće bilo angažovano i na izgradnji objekta koji je trebalo da koristi čuveni general Ajzenhauer, to je značajno doprinelo da ono postane izuzetno poznato, te da se njegove usluge često koriste. Upravo nakon toga je ova firma postala nosilac izgradnje vojne baze Sjedinjenih Američkih Država i to na dve lokacije, odnosno na ostrvu Gvam i na Aljasci.
Sada već model koji je ušao u istoriju, nadaleko čuvena Kortina je lansiran 1968. godine, a nastao je u saradnji sa kopanijom “Ford”, sa kojom je Hyundai neposredno pre toga zvanično potpisao specijalnu vrstu sporazuma, koji je podrazumevao da će dve firme deliti tehnologiju. Vrlo brzo posle toga je lansiran i model automobila poznat kao Poni, a on je specifičan u tom smislu što je proizveden na teritoriji Koreje. Međutim, tom prilikom je primenjivana specifična tehnologija koja je pripadala japanskom proizvođaču automobila, kompaniji “Micubiši”.
Tek 1986. godine je Hyundai uspeo zvanično da se probije na tržište Amerike, a tada je prezentovan model poznat kao Excel. Razlog njegove velike popularnosti je, sasvim sigurno bila i nadasve niska cena za tadašnje uslove, a podaci koji su dostupni pokazuju da je za samo šest meseci prodaja bila vrtoglava, te da je kupljeno preko sto hiljada automobila.
Ujedno je i ova kompanija u procesu proizvodnje, odmah posle njegovog lansiranja počela da primenjuje tehnologiju koju su njeni stručnjaci osmislili. U tom periodu je prezentovan i model Hyundai Sonata, a on je bio i prvi automobil srednje veličine koji je pomenuta kompanija proizvela.
Posle tako velikog uspeha je usledio i veliki pad popularnosti ovog brenda, a primaran razlog se odnosi na nesigurnost modela i na kvalitet, koji je tada bio na vrlo niskom nivou.
Iako je na tržištu SAD - a Hyundai bio prilično loše kotiran, to nije naročito uticalo na njegovo poslovanje, jer je menadžment doneo odluku da poboljša tehnologiju, pa samim tim i kvalitet. Takođe su se fokusirali i na značajno unapređenje dizajna, tako da je nedugo nakon unošenja svih tih izmena ova firma postala sigurno jedan od vodećih proozvođača. Informacije pokazuju da je jedan od 10 najuspešnijih kompanija koje se bave proizvodnjom automobila u celom svetu. Na teritoriji Južne Koreje je prvi po proizvodnji, dok se na području cele Azije smatra drugim najuspešnijim proizvođačem. U blizu 200 zemalja u svetu se prodaju modelu ove kompanije, ali se svakako vrši i otkup automobila Hyundai u celom svetu.
Pored već navedenih, poznati su i modeli Hyundai Veloster, Aslan i Mistra, kao i Hyundai Eon, te Grandeur, kao i Accent. Svakako treba pomenuti i Hyundai Tucson, kao i Hyundai Porter, te Starex, ali i model Hyundai Santa Fe.