Nazvana po prezimenu jednog od osnivača, Vinćenca Lanče, u italijanskom gradu Torinu je početkom 20 - og veka počela sa radom fabrika automobila Lancia. Zbilo se to 1906. godine, a firma je osnovana u saradnji sa još jednim čuvenim reli vozačem, Klaudiom Fogolinom.

Model automobila koji je prvi lansiran i to već 1908. godine je nazvan Tipo 51, a nedugo nakon toga je njegov naziv promenjen u Lancia Alfa. U pitanju je bio auto sa četvorocilindričnim motorom, koji se još dugo godina proizvodio, te je ostao upamćen kao vrlo kvalitetan.
Image title

Kompanija Lancia se neprekidno trudila da svoje proizvode poboljša, pa je poznata i po mnogim, vrlo inovativnim konceptima, koje je primenjivala u proizvodnji. Tako je, na primer, upravo ova firma lansirala 1913. godine model Lancia Teta, u koji je kao sastavni deo standardne opreme bio uvršten i električni sistem, pa se smatra da je upravo pomenuti model prvi takve vrste koji je proizvođen na teritoriji evropskih zemalja.

U periodu od 1922. do 1931. godine je Lancia proizvodila specifične modele, koji su izrađivani bez šasije, to jest imali su takozvano samonoseće telo.

Zahvaljujući inovatorima koje je ova kompanija zapošljavala, u upotrebu su uvedeni, pored ostalih i hidraulični amortizeri, kao i nezavisna suspenzija, te petobrzinski menjač.

Za potrebe takmičenja na relijima, Lancia je 1986. godine lansirala model Lancia Delta, koji je dugo godina važio za jedan od najuspešnijih u takmičenjima. Tek 4 godine posle je lansiran model Lancia Dedra, a Lancia Kapa je predstavljen 1994. godine. Ova kompanija je samo godinu dana kasnije tržištu predstavila model Lancia Ipsilon i to na Ženevskom sajmu automobila, a njegova specifičnost se ogledala u nameni, budući da je osmišljen primarno za pripadnice nežnijeg pola. Projektovan je na osnovu modela Lancia A 112, te je za evropsko tržište lansiran pod nazivom Lancia Y 10, a na teritoriji Italije se prodavao pod nazivom Autobjanki Y 10. Sporstka verzija auta je predstavljena zvanično 1996. godine i u pitanju je bila verzija modela Lancia Kapa.

Bitno je reći da su automobili koje je ova italijanska fabrika proizvela imali naročito značajne uspehe na brojnim reli takmičenjima u svetu, a za to su svakako najviše zaslužni modeli Lancia 037, Lancia Fulvija i Lancia Stratos.

Kada je u pitanju otkup automobila Lancia, cene variraju u zavisnosti od modela do modela, jer se radi o vrlo kvalitetnim proizvodima, a posebno kada su u pitanju sportski, odnosno oni modeli koji su namenjeni sportskim takmičenjima.

Inače, od 2007. godine ova kompanija posluje u okviru grupacije Fiat, a modeli automobila koji se danas mogu kupiti bi mogli da budu okarakterisani kao idealan spoj najkvalitetnijih komponenti modela kompanija Alfa i Fiat.

Podeli ovu stranicu